Adam Mickiewicz

I Liceum Ogólnokształcące
im. Adama Mickiewicza w Białymstoku

I LO w Białymstoku – Złota Szkoła 2022
Rzeczpospolita Polska

 

Godziny pracy psychologa szkolnego mgr Magdaleny Toczydłowskiej - Góral w roku szkolnym 2021/2022:

 

Poniedziałek 15.00 -17.15
Wtorek 15.00 - 17.15
Środa 15.00- 17.00
Czwartek 15.00 - 17.30
Piątek 12.00 - 14.00

 

Najważniejszym celem pracy psychologa szkolnego jest zapewnienie opieki psychologicznej

uczniom oraz wsparcia rodzicom, nauczycielom, wychowawcom.

 

Zadania psychologa szkolnego:

1. Rozpoznawanie sytuacji psychologicznej ucznia w celu wspierania rozwoju, potencjalnych możliwości, rozwiązania zaistniałych problemów oraz określenia odpowiednich form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym działań profilaktycznych, mediacyjnych i interwencyjnych wobec uczniów, rodziców i nauczycieli.

2. Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli – poradnictwo psychologiczne, konsultacje.

3. Wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych (rozmowy wspierające, informowanie o instytucjach i placówkach, w których można uzyskać pomoc terapeutyczną).

Spotykam się z uczniami wtedy, gdy:

  • zastanawiają się nad tym jak budować dobre związki,
  • oni sami lub inne osoby ze społeczności szkolnej nie przestrzegają ustalonych zasad,
  • mają trudności w nauce, w kontaktach z innymi ludźmi,
  • mają problemy emocjonalne i osobowościowe: lękliwość, nieśmiałość, nadpobudliwość, zahamowania, napady gniewu, trudności z wyrażaniem swoich emocji, niską samoocenę
  • mają myśli samobójcze,
  • mają powtarzające się objawy somatyczne: bóle głowy, bóle brzucha, zaburzenia snu i łaknienia,
  • są zestresowani,
  • doświadczają sytuacji kryzysowych: śmierć kogoś bliskiego, rozwód rodziców, choroba własna lub kogoś w rodzinie (w tym choroba alkoholowa),
  • cokolwiek mogłoby zagrażać ich życiu, zdrowiu, bezpieczeństwu,
  • cieszą się swoimi sukcesami – tymi szkolnymi i „życiowymi”,
  • wracają z ciekawych podróży z wrażeniami, zdjęciami,
  • są zainteresowani rozwojem własnego potencjału,
  • przygotowują się do prezentacji przygotowywanej wypowiedzi (np. podczas konkursów, wykładów, przed maturą itp.),
  • nie wiedzą, kogo mają zapytać o daną sprawę lub kogo prosić o pomoc,
  • chcą porozmawiać o tym, z czym sobie nie radzą,
  • oraz w każdej innej sprawie.

Od psychologa można oczekiwać:

  • życzliwej rozmowy na temat zgłaszanych problemów,
  • pomocy w poszukiwaniu rozwiązań sytuacji problemowej,
  • dyskrecji, wsparcia, zrozumienia.