Adam Mickiewicz

Rzeczpospolita Polska

Wycieczki

grupowe_1m1

6 lutego 2020 r. klasa 1m1 wraz z p. prof Wiolettą Zawadzką oraz p. prof Anetą Kaliściak wzięła udział w wycieczce do Supraśla. Najpierw odwiedziliśmy Muzeum Ikon, gdzie mogliśmy zdobyć masę cennych informacji o sposobach wykonywania ikon oraz dowiedzieć się wielu ciekawostek związanych z ich historią.
Następnie dotarliśmy do Muzeum Sztuki Drukarskiej i Papiernictwa, gdzie poznaliśmy historię stworzenia druku. Mogliśmy także na własne oczy zobaczyć, jak ludzie za dawnych czasów tworzyli papier czy drukowali książki lub ulotki.

3a_i_3d_w_Warszawie

18. grudnia 2019 r. klasy 3a i 3d wraz z p. prof. Anetą Kaliściak, p. prof. Wiolettą Zawadzką oraz ks. Sławomirem Dąbrowskim jako opiekunami, udały się na wspólną wycieczkę do Warszawy. Głównym celem podróży było pogłębienie wiedzy o historii Żydów w Polsce, a przede wszystkim o ich losach w czasie II wojny światowej i po niej. Pierwszym etapem zwiedzania był spacer ulicami stolicy po terenie dawnego getta, który rozpoczęliśmy od kładki nad ulicą Chłodną. Zobaczyliśmy m.in. gmach sądu, przez który udało się wyprowadzić poza getto dziesiątki Żydów. Punktem drugim naszego planu było odwiedzenie Muzeum Historii Żydów Polskich, czyli Muzeum POLIN, w którym poznaliśmy losy wyznawców judaizmu w naszym kraju (sięgają one setki lat wstecz). Opowieść przewodników zafascynowała nas tak bardzo, że nie spostrzegliśmy, jak szybko minął czas przewidziany na zwiedzanie. Niewątpliwie zachwyciła nas też nowoczesna forma budynku, w którym mieści się wystawa, gdyż mimo swego niezwykłego designu, nie wyróżnia się zanadto na tle panoramy Muranowa. Ostatnim etapem naszej podróży było przedstawienie pt. "Ferdydurke " w Teatrze Dramatycznym. Ukazywało ono sceny z naszej szkolnej lektury. Na niemal trzy godziny przenieśliśmy się do miejsc, które wykreował w swej powieści Gombrowicz. Zmęczeni, ale w doskonałych nastrojach, bezpiecznie wróciliśmy do domów. Z pewnością możemy uznać wyjazd za bardzo udany.

Izabela Majewska 3d

u króla

11 grudnia 2019r. klasy 1a i 1m3 wraz z wychowawczyniami: p. prof. K. Anikiej i p. prof. E. Żywicką odwiedziły Stolicę. Uczniowie uczestniczyli w zajęciach na Zamku Królewskim, podczas których przybliżyli sobie życie dworskie. Wędrówka po salach była okazją do rozmowy o życiu codziennym i prerogatywach władzy królów polskich.

klasa 1m1+*

12 listopada 2019 r. uczniowie klasy 1M2+* wraz z p. prof. Anną Kamionowską oraz p. prof. Anetą Kaliściak mieli przyjemność pojechać na wycieczkę do Supraśla, aby pogłębić wiedzę z zakresu religii i kultury.

ILO_na_Jasnej_Górze

Nasi tegoroczni maturzyści w piątek 04.10.2019 uczestniczyli w archidiecezjalnej pielgrzymce na Jasną Górę. Dołączyli do grona ok. 800 pozostałych maturzystów z naszej archidiecezji, którzy pod przewodnictwem ks. biskupa Henryka Ciereszko zgromadzili się, aby zawierzyć swoją przyszłość i czekające egzaminy Matce Częstochowskiej.