Adam Mickiewicz

I Liceum Ogólnokształcące
im. Adama Mickiewicza w Białymstoku

I LO w Białymstoku – Złota Szkoła 2024
Rzeczpospolita Polska

 

W poniedziałek 28 lutego uroczyście podsumowaliśmy Dni Nauki,
które odbyły się w naszej szkole w dniach 21-25 lutego 2022 r.
Zaproszenie na to spotkanie przyjęli wyjątkowi Goście:

Jego Magnificencja Rektor Uniwersytetu w Białymstoku
Pan prof. dr hab. Robert Ciborowski

Absolwent I Liceum Ogólnokształcącego
im. Adama Mickiewicza w Białymstoku,

Pani prof. UwB dr hab. Agnieszka Wilczewska z Wydziału Chemii Uniwersytetu w Białymstoku,

Pani dr hab. Izabela Dobrzyńska z Wydziału Chemii Uniwersytetu w Białymstoku i nauczycielka I Liceum,

Pani dr Ewa Magrel z Wydziału Ekonomii i Finansów Uniwersytetu w Białymstoku (Absolwentka I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Białymstoku),

Pan dr Adam Cudowski z Wydziału Biologii Uniwersytetu w Białymstoku i nauczyciel I Liceum,

Pani dr Agnieszka Stocka z Wydziału Matematyki Uniwersytetu w Białymstoku,

Pan dr Tomasz Karpiuk z Wydziału Fizyki Uniwersytetu w Białymstoku,

Pani dr Małgorzata Wenclik z Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku (Absolwentka I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Białymstoku),
Pan dr Tomasz Czyżycki z Wydziału Matematyki Uniwersytetu w Białymstoku.

 podsumowanie Dni Nauki 2podsumowanie Dni Nauki 3podsumowanie Dni Nauki 4podsumowanie Dni Nauki 5podsumowanie Dni Nauki 7

 DLACZEGO ZŁOTO MA ZNACZENIE?


Kluczowym punktem spotkania był wykład
Pana prof. dr. hab. Roberta Ciborowskiego,
który podkreślił znaczenie złota w ewolucji pieniądza, od wymiany barterowej do współczesnej jego formy.

Profesor zaznaczył, iż rezerwy bankowe alokowane w złoto są gwarancją stabilności gospodarki
i systemu bankowego. Wiele problemów współczesnych państw,
w tym wysoka inflacja i kryzysy, wynika z podaży pieniądza, która nie ma pokrycia w parytecie złota.

Profesor odwołał się do przykładów krajów,
w których ekspansywna polityka monetarna prowadzona przez banki centralne doprowadziła do silnego załamania gospodarki. Mimo wieloletnich doświadczeń, błąd ten jest powielany także obecnie przez większość krajów wysoko rozwiniętych.

Ciężar błędnych decyzji podejmowanych na szczeblu makroekonomicznym jest przenoszony na całe społeczeństwo.

Wykład zadedykowany był najlepszym uczniom naszej szkoły,
którzy w ostatnim semestrze osiągnęli najwyższe wyniki w nauce,
byli wśród nich także tegoroczni maturzyści. Niech to stanowi doskonałą wróżbę na dalszy czas nauki w naszym Liceum i na to, co nastąpi potem.

podsumowanie Dni Nauki 8podsumowanie Dni Nauki 9podsumowanie Dni Nauki 10podsumowanie Dni Nauki 11podsumowanie Dni Nauki 12

W organizację Dni Nauki z ramienia szkoły byli zaangażowani:
Pani wicedyrektor Agnieszka
Sałaj, Pani wicedyrektor Marta Grodzka,
Pani Violetta
Karolska, Pani Katarzyna Anikiej, Pani dr hab. Izabela Dobrzyńska, Pan dr Adam Cudowski, Pani dr Marta Czernik, Pani Edyta Żywicka, Pani Małgorzata Pawłowska – Leoniuk, Pani Joanna Lul,
Pani Magdalena Toczydłowska – Góral, Pan Paweł Andryszak, Pan Andrzej Zejdler,
Pan kier. Marek Tuchliński, Pani Aneta
Kaliściak, Pani Małgorzata Supińska,
uczniowie: Olaf Laskowski z klasy 2b (autor wszystkich zdjęć dokumentujących Dni Nauki 2022),
Dawid Milewski z klasy 2b, Gabriela Stypułkowska z klasy 3m1, Maciej Miastkowski 2a,
Magdalena Tomanek i Julia Wesołowska z klasy 2d.
 

Dyrektor szkoły serdecznie dziękuje wszystkim Państwu
za pracę i zaangażowanie.