Adam Mickiewicz

im. Adama Mickiewicza w Białymstoku

I LO w Białymstoku – Złota Szkoła 2024
Rzeczpospolita Polska

W dniach 11-14 czerwca 2024r. odbyła się wycieczka klas: 2 gamma, 3 alfa, 3 gamma oraz 3 delta na Dolny Śląsk oraz do Czech. Zwiedzanie rozpoczęło się we Wrocławiu, gdzie pod opieką przewodnika przeszliśmy szlakiem poszukiwań wrocławskich krasnali, podziwiając uroki miasta. Po zakończonym spacerze, usatysfakcjonowani udaliśmy się do hotelu w Szklarskiej Porębie, gdzie zakończyliśmy pierwszy dzień wycieczki.

Drugiego dnia odwiedziliśmy stolicę Czech - Pragę. Zachwyceni sprzyjającą pogodą, zobaczyliśmy wiele pięknych zabytków m. in. Zamek Praski, Most Karola, Katedrę św. Wita oraz Katedrę św. Klemensa. Zwiedzanie zakończyliśmy przechadzką po żydowskiej dzielnicy - Józefów. Po powrocie do naszego miejsca zakwaterowania mieliśmy możliwość skorzystania z hotelowego basenu.
Trzeci dzień zaczęliśmy od odwiedzenia Zamku Książ w Wałbrzychu. Poznaliśmy historię dynastii Hochbergów - właścicieli zamku oraz dzieje księżnej Daisy, późniejszej pani zamku czynnie działającej na rzecz lokalnej społeczności. Następnie spacerem udaliśmy się do Palmiarni. Kolejnym kierunkiem naszej podróży było Adrszpaskie Skalne Miasto znajdujące się w Czechach. Podziwialiśmy formacje skalne o finezyjnych kształtach. Mieliśmy również okazję zobaczyć Bramę Gotycką znaną z filmowej adaptacji "Opowieści z Narni". Wędrówkę dopełnił krótki rejs gondolą.
Czwarty i ostatni dzień wycieczki spędziliśmy w parku wodnym Suntago, gdzie zrelaksowaliśmy się i odpoczęliśmy po przebytych wcześniej kilometrach. Zmęczeni, ale przede wszystkim zadowoleni, bezpiecznie wróciliśmy do Białegostoku, rozpamiętując piękne widoki z minionych dni.

Serdecznie dziękujemy Pani Prof. Dorocie Klimczuk za organizację tego wspaniałego wyjazdu oraz opiekunom: Pani Prof. Martynie Awier, Pani Prof. Joannie Fiłon, Pani Prof. Agnieszce Ławreszuk, Pani Prof. Bernadetcie Zalewskiej, Panu Prof. Dariuszowi Andrejukowi, Panu Prof. Andrzejowi Charyle oraz Ks. Gawłowi Korzenieckiemu.