Adam Mickiewicz

im. Adama Mickiewicza w Białymstoku

I LO w Białymstoku – Złota Szkoła 2024
Rzeczpospolita Polska

W dniach 11-14 czerwca 2024 roku uczniowie klas: 1 alfa, 2 alfa, 2 beta3 epsilon wzięli udział w wycieczce do trzech stolic położonych nad Dunajem.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od zamku w Bratysławie, następnie wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy katedrę św. Marcina. Stamtąd przeszliśmy uliczkami Starego Miasta w kierunku ratusza.

Kolejnego dnia udaliśmy się do pięknego Wiednia, gdzie zobaczyliśmy najważniejsze siedziby administracyjne Austrii. Później prześledziliśmy historię cesarzowej Sisi w muzeum poświęconemu jej osobie, po czym niespiesznym krokiem przeszliśmy do Muzeum Historii Naturalnej.

Ostatnią z trzech stolic był Budapeszt. Tutaj poznaliśmy historię i podwaliny tego wspaniałego miasta. Następnie udaliśmy się pod Bazylikę św. Stefana. Kolejną atrakcją na naszej liście był budynek parlamentu Węgier oraz zdumiewająca panorama na Peszt, drugą część miasta znajdującą się po przeciwnej stronie Dunaju. Podróż zwieńczyliśmy zakupami w budapeszteńskiej hali targowej. W dniu powrotu odwiedziliśmy zamek Czerwony Kamień, średniowieczną warownię przekształconą w późniejszych latach na renesansowy pałacyk. Wróciliśmy pełni pozytywnej energii, bogatsi o nowe doświadczenia i wspaniałe wrażenia.

Organizatorkami i opiekunkami były Panie prof.: Alicja Białogórzec, Ewa Rutkowska, Agnieszka Zajko oraz Iwona Zedlewska.

WIĘCEJ ZDJĘĆ

Wycieczka trzy stolice 2Wycieczka trzy stolice 3Wycieczka trzy stolice 4Wycieczka trzy stolice 5