Adam Mickiewicz

I LO w Białymstoku – Złota Szkoła 2024
Rzeczpospolita Polska

KREATYWNE ILO

W dniach 11-14 czerwca klasa 1c razem z prof. Sylwią Naumczuk, prof. Jarosławem Noskiem i ks. Sławomirem Dąbrowskim wybrała się do Krakowa.  Pierwszy dzień upłynął nam na podróży pociągiem i zakwaterowaniu. Zmęczeni, ale jakże szczęśliwi, dotarliśmy na miejsce około 21.00. Drugi dzień zaczęliśmy od zwiedzenia opactwa w Tyńcu wraz z kościołem i krużgankami. Opactwo powstało w X wieku i jest najstarszą benedyktyńską fundacją na terenach Polski.

Następnie wróciliśmy do centrum Krakowa i udaliśmy się na spacer krakowską trasą królewską z przewodnikiem. Kolejnego dnia odwiedziliśmy Narodowe Centrum Promieniowania Synchrotronowego SOLARIS, gdzie znajduje się pierwszy w Polsce synchrotron, który generuje promieniowanie elektromagnetyczne o unikalnych właściwościach wykorzystywanych w wielu dziedzinach nauki. Po bardzo ciekawej wizycie udaliśmy się do Muzeum Narodowego w Krakowie. Uczestniczyliśmy tam w lekcji „ko-lekcja z klasą”, wprowadzającą nas w tematykę sztuki i architektury XX wieku. Oprócz dzieł XX-wiecznych artystów zobaczyliśmy jeden z najsłynniejszych obrazów na świecie „Damę z gronostajem” Leonardo da Vinci. Pod koniec intensywnego dnia udaliśmy się do Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, gdzie obejrzeliśmy sztukę Moliera "Chory z urojenia" z Andrzejem Grabowskim w roli głównej. Ostatniego dnia mieliśmy tylko chwilę na pożegnanie się z Krakowem, miastem, które nas zauroczyło.  Naszą radością było, iż cztery dni byliśmy razem podziwiając najpiękniejsze pod wieloma względami miasto polskie. Wszystkim wycieczka bardzo się podobała i na pewno zapamiętamy ją na długo.

1c w Krakowie 11c w Krakowie 21c w Krakowie 31c w Krakowie 41c w Krakowie 51c w Krakowie 61c w Krakowie 71c w Krakowie 8