Adam Mickiewicz

Rzeczpospolita Polska

KREATYWNE ILO

z Kopernikiemz Prusemw świątecznym nastroju

9 grudnia 2015r. klasy 1f, 2a oraz po jednym uczniu z klas 1g i 2d, wraz ze swymi wychowawczyniami (p. prof. Wiolettą Zawadzką, p. prof. Barbarą Świętońską) oraz z p. prof. Anetą Kaliściak i ks. Sławomirem Dąbrowskim, miały przyjemność pojechać na wycieczkę do Warszawy. Celem naszej wycieczki było zgłębienie wiedzy o "Lalce" Bolesława Prusa i poznanie zakątków Warszawy, które Prus opisywał na kartach swej powieści. Wieczorem zaś czekała na nas uczta dla zmysłów - ­spektakl w teatrze.
Po przyjeździe od razu ruszyliśmy na Krakowskie Przedmieście. Przewodnik pokazał nam między innnymi, gdzie znajdował się sklep Wokulskiego, kościół, do którego chodziła modlić się baronowa Krzeszowska czy Teatr Wielki, w którym Wokulski po raz pierwszy zobaczył Łęcką. Udaliśmy się także pod pomnik autora, pod którym wykonaliśmy mnóstwo pamiątkowych zdjęć.
Następnie mieliśmy okazję zwiedzić Zamek Królewski, który na wszystkich zrobił ogromne wrażenie. Obrazy Jana Matejki czy też Canaletta podziwiane na żywo to niesamowite doświadczenie. Poza tym to kawał historii, o której bardzo ciekawie opowiadali nam pani przewodnicy. Dla klasy humanistycznej to była czysta przyjemność.
Gdy zapadł mrok udaliśmy się do warszawskiej Cytadeli. Tam zwiedziliśmy Muzeum X Pawilonu Cytadeli Warszawskiej. Oglądaliśmy zrekonstruowane cele Romualda Traugutta, Józefa Piłsudskiego oraz różne pamiątki po powstańcach styczniowych czy zesłańcach na Sybir.
W końcu zmęczeni, ale szczęśliwi dotarliśmy do Teatru Współczesnego. Na prawie cztery godziny przenieśliśmy się w świat "Hamleta", słynnej szekspirowskiej tragedii­ w gwiazdorskiej obsadzie.
Po spektaklu, niestety ruszyliśmy w stronę Białegostoku. Nasza wycieczka dobiegała końca. Jednak atmosfera była tak wspaniała, że z niecierpliwością wyczekujemy kolejnego wspólnego wyjazdu.