Adam Mickiewicz

im. Adama Mickiewicza w Białymstoku

I LO w Białymstoku – Złota Szkoła 2024
Rzeczpospolita Polska

W dniach 13-16 czerwca 2016 klasy IH, IIH i IIG poczuły przedsmak wakacji podczas wycieczki trasą Wrocław-Karpacz-Praga-Książ. Pierwszym przystankiem turystycznym naszej wycieczki był Wrocław. Miasto nie dość, że piękne to także oblegane przez młodych ludzi. Pomimo deszczu wszyscy wycieczkowicze z uśmiechem na twarzach zapoznawali się z kulturą i historią tego miasta. Kolejny dzień pozwolił odkryć najpiękniejsze miasto Europy, czyli Pragę. Mimo tłumów i zmiennej pogody, przewodnik pokazał kilka z tak wielu pięknych miejsc stolicy Czech. Monumentalne zabytki, niezwykłe zdobienia oraz legendy zaczarowały uczniów swoja niezwykłą historią. Kolejny dzień naszej wycieczki pozwolił zachwycić się górskimi krajobrazami oraz pięknem tamtejszej przyrody. Gościliśmy w niedużym norweskim kościółku Wang, który zaciekawił swoją skandynawską historią. Następnie ruszyliśmy na szlak. Pomimo przeszkód w postaci deszczowej pogody, większość z nas zdobyła najwyższy szczyt Karkonoszy - Śnieżkę.  Czwartego, i niestety ostatniego, dnia naszej wycieczki podczas powrotu do naszego ukochanego Białegostoku zatrzymaliśmy się w Zamku Książ w Wałbrzychu. Jest to miejsce zapierające dech w piersi i skrywające wiele tajemnic. Burzliwa historia tego zabytku sprawiła, ze z zaciekawieniem oglądaliśmy każdą z sal zamkowych. Przeszliśmy się także tunelami wydrążonymi pod murami zamku, które miały służyć ewakuacji Hitlera i jego armii. Poznaliśmy postać księżnej Daisy - pani na Książu. Po dwóch godzinach zwiedzania tego miejsca i jego ogrodów, zmęczeni, ale bardzo usatysfakcjonowani kontynuowaliśmy nasz powrót na Podlasie.