Adam Mickiewicz

im. Adama Mickiewicza w Białymstoku

I LO w Białymstoku – Złota Szkoła 2024
Rzeczpospolita Polska

10 stycznia, spod bram naszej szkoły wyruszył autobus wycieczkowy. Nasz cel był prosty - stolica kraju. Ruszyliśmy szlakiem polskiej historii, odległej, lecz bliskiej naszym sercom. Spacerowaliśmy po Starym Rynku Warszawy, słuchając słów pani przewodnik, która przybliżała nam historię stolicy i poszczególnych jej miejsc. Poznaliśmy pochodzenie dawnych, miejskich legend, jak ta o warszawskiej syrence czy o bazyliszku. Wielu z nas próbowało swojego szczęścia w próbie spełnienia najskrytszych marzeń przy starym dzwonie na terenie byłego cmentarza. Podobno dusze tam uwięzione mają pomóc je wypełnić po okrążeniu go trzy razy w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara...

Nasz spacer zakończyliśmy przy Grobie Nieznanego Żołnierza, gdzie mieliśmy okazję być świadkami zmiany warty o godzinie 13.00.
Później nasze ścieżki zaprowadziły nas do Zamku Królewskiego, gdzie daliśmy się pochłonąć dziełom sztuki i dawnej architekturze.

Po przerwie na ciepły posiłek, znaleźliśmy się w Teatrze Narodowym. Obejrzeliśmy wykonanie wszystkich części ,,Dziadów" Adama Mickiewicza. Sztuka była długa, acz wciągająca. Liczne efekty dźwiękowe nie pozwalały nam oderwać wzroku i nadawały niezwykłego klimatu całemu spektaklowi. W ten sposób wprowadzeni zostaliśmy w fabułę dramatu, a emocje nie ustały przez całą drogę powrotną mimo długiego dnia i późnej godziny.