Adam Mickiewicz

I LO w Białymstoku – Złota Szkoła 2024
Rzeczpospolita Polska

KREATYWNE ILO

W dniach 7- 11 czerwca 2013r. odbyła się szkolna wycieczka: Kraków - Zakopane - Oświęcim. Klasy Ia, II e i dwie osoby z klasy Ig (których nie należy pominąć), wyruszyły z parkingu szkolnego ok. 5. rano. Gdy dotarliśmy do Krakowa, najpierw poszliśmy zwiedzać miasto, a później odwiedziliśmy synagogi i żydowski cmentarz na Kazimierzu.

Późnym wieczorem dotarliśmy do ośrodka.
Drugiego dnia naszej wycieczki czekało nas niezwykle trudne zadanie – wejście na Kasprowy Wierch (1989 m n.p.m.). Z dumą możemy oznajmić, że cała wycieczka zdobyła szczyt - pomimo zmęczenia i obdartych stóp -  oraz bezpiecznie wróciła do ośrodka. Wieczorem czekał nas koncert Janusza Radka. Tego dnia wokalista zyskał dodatkowych 37 (?) fanów.

Kolejny dzień upłynął pod znakiem wędrówek po Dolinie Kościeliskiej, odwiedziliśmy Staw Smreczyński i Jaskinię Mroźną, zaś grupa najodważniejszych – Smoczą Jamę. Następnie udaliśmy się na najbardziej znaną ulicę w Zakopanem – Krupówki. Po powrocie do ośrodka czekało nas jeszcze wspólne ognisko.
Czwartego dnia udaliśmy się nad majestatyczne Morskie Oko i Czarny Staw.  Wieczorem czekała nas wizyta w termach w Białce Tatrzańskiej. Dzięki niej mogliśmy ruszyć w podróż powrotną wypoczęci i bez zakwasów.  Ostatniego dani w drodze powrotnej zwiedziliśmy Oświęcim. Obejrzeliśmy muzeum w obozie koncentracyjnym Auschwitz – Birkenau. Zszokował nas widok za szybami ekspozycji – stosy garnków, butów, protez, okularów i włosów – wstrząsający dowód ludzkiego okrucieństwa. Oświęcim był naszym ostatnim punktem na trasie wycieczki.
Wycieczka była bardzo udana, pogoda nam dopisywała, zdołaliśmy zobaczyć wiele ciekawych, nowych miejsc i zdobyliśmy nowe doświadczenia.